T4DATA News

FIRST T4DATA PARTNERS MEETING IN ZAGREB

On March 13, 2018, the representatives of Fondazione Basso and of the Italian Data Protection Authority participated in the Firts Partners Meetig of T4DATA, organized by the Croatian Personal Data Protection Agency (AZOP) in Zagreb.

IMG_0907The meeting was an opportunity to discuss issues related to the tasks assigned to partners and to the project management, financing and reporting. However, the main topic of the talks was the organization and structure of the First Transnational Training addressed to DPAs  to be held in June in Rome. The training aims at strengthening DPAs understanding on the GDPR, fostering mutual learning and exchange of experience and strengthening their capacities to train end-beneficiaries, with particular regards to civil servants. It will involve a target group of at least 20 DPAs’ officials, coming from all the Member States of the consortium.

PRIMO INCONTRO TRA PARTNER DEL PROGETTO T4DATA A ZAGABRIA

Il 13 marzo 2018, i rappresentanti della Fondazione Basso e dell’Autorità per la protezione dei dati italiana hanno partecipato al primo meeting dei partner di T4DATA, organizzato dall’Agenzia croata per la protezione dei dati personali (AZOP) a Zagabria.

L’incontro è stato l’occasione per discutere questioni relative ai compiti assegnati ai partner e alla gestione del progetto, del finanziamento e della rendicontazione. Tuttavia, il tema principale dei colloqui è stata l’organizzazione e la struttura del primo corso di formazione transnazionale rivolto agli amministratori delegati che si terrà a giugno a Roma. La formazione mira ad approfondire aspetti specifici del nuovo Regolamento, promuovendo l’apprendimento reciproco e lo scambio di esperienze e rafforzando le loro capacità di formare i beneficiari finali, con particolare riguardo ai dipendenti pubblici. Coinvolgerà un gruppo target di almeno 20 funzionari delle Autorità per la protezione dei dati, provenienti da tutti gli Stati membri del consorzio.
PARTNERS AT PALAZZO WEDEKIND FOR THE FIRST TRANSNATIONAL TRAINING

2018-06-12-10.35.14The First Transnational Training for DPAs took place on the 11, 12 and 13 June in Rome, in the wonderful Palazzo Wedekind. It was organized by the Italian Office for Personal Data Protection in collaboration with Fondazione Basso. Two experts from the FREE Group, Marie Georges and Douwe Korff, and almost thirty DPA officers from the Partner countries participated in the event.

2018-06-11-11.58.18The training was designed as a debate on the structure and contents of one of the main outputs of the projects, a “Practical Manual for Trainers” drafted by the FREE experts, i.e. a guide to DPAs for implementing National webinars and local seminars adressed to almost 600 DPOs, Data Protection Officers, of the public sector. Webinars and local seminars will be held in 2019 and their goal will be primarily to raise the awareness of role and main duties of future DPOs.

Next date for the Transnational Training for DPAs: 8, 9, 10 October 2018, in Warsaw.

PARTNER A PALAZZO WEDEKIND PER IL PRIMO TRAINING TRANSNAZIONALE

Il primo training transnazionale per i DPA si è svolto l’11, 12 e 13 giugno a Roma, nel meraviglioso Palazzo Wedekind. È stato organizzato dall’Autorità italiana per la protezione dei dati personali in collaborazione con la Fondazione Basso. Hanno partecipato all’evento due esperti del gruppo FREE, Marie Georges and Douwe Korff, e quasi trenta funzionari  delle Autorità partner di progetto.

La formazione è stata concepita come un dibattito sulla struttura e sui contenuti di uno dei principali risultati di T4DATA, un “Manuale pratico per formatori” elaborato dagli esperti FREE, ovvero una guida alle Autorità per la creazione di webinar nazionali e seminari locali indirizzati a circa 600 Responsabili per la protezione dati del settore pubblico. Webinar e seminari locali avranno luogo nel 2019 e il loro obiettivo sarà principalmente quello di aumentare la consapevolezza del ruolo e dei principali compiti dei futuri DPO.

Prossima data per la formazione transnazionale per le DPA: 8, 9, 10 ottobre 2018, a Varsavia.

t4dataheader

.